Vart är världen påväg..

 
 
 
 
"Jag är astjock"
"jag är skitful"
"du är MYCKET smalare än mig" 
 
dessa kommentarerna hör man nästan dagligen.
Tjejer nuförtiden ska vara smala som
pinnar för att dom ska vara nöjda med sig själva Man svälter sig själv för att gå ner i vikt, får ångest så fort dom ätit en liten godisbit, tränar för att man har "för mycket fett".. Vilket - när man tänker efter, är sjukt.
vissa tror att man inte kan bli accepterad lika mycket om man är lite större, vilket är så fel.
Folk skriver "det är insidan som räknas" fast?' Alla vet att nuförtiden är det inte så, vi säger så för att må bättre själva, tänka "ah, jag är en bra människa eftersom att jag lägger ut denna bilden med detta citatet där det står att insidan är viktigast och att utsidan inte spelar någon roll" 
SÅKLART finns det MÅNGA som menar det och verkligen går efter insidan, men de flesta tonåringar 2013 bryr sig 99.9% om utseendet och resten hur personen är på insidan. 
 
Jag är TRETTON, egentligen är det ända jag ska bry mig mest om är vilket Simsspel jag ska spela när jag kommer hem ifrån skolan ( okej, väääldigt dåligt exempel men jag kom inte på något annat), fast jag tänker på allt annat än Sims, jag tänker på vilka kläder jag ska ha på mig nästa dag, att mitt hår fortfarande är platt, att mitt smink inte kletat ut sig, att jag inte få se tjock ut i tröjan jag har på mig OCH att jag har på mig något som de som ser mig kommer att gilla, jag menar jorden hade varit nära en undergång om någon tyckte att det jag har på mig är fult eller konstigt.
visst säger man till andra "äh, skit i vad dom tycker, huvudsaken är att du tycker att det är snyggt" men när man sen är i samma situation så är det sjukt annorlunda! då spelar det ingen roll om man tycker om det man har på sig eller inte ,alla andra MÅSTE gilla det
Alla ska få se ut som de vill, klä sig hur de vill, ha sitt smink hur de vill och känna hur de vill UTAN att någon ska komma med sin kommentar som skulle kunna förstöra hela den personens dag eller tillochmed vecka! 
 
jag skriver detta för att jag är sjukt trött på sånthär,( "pekar" då inte ut en speciell person, jag är exakt likadan som alla andra. ) och INTE för stött folk ska tycka jag år värsta hjälteFörlöper nåt
 
/ Johanna
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0